مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۱/۲۲

شمار موارد مریضان شکر در جهان از سال ۱۹۸۰ چهار برابر شده است


 
سازمان  صحی جهان روز چهارشنبه ۶ اپریل (۱۸ حمل) اعلام کرد که تخمین زده می‌شود شمار بزرگسالانی که با مرض شکر زندگی می‌کنند در طول ۳۵ سال گذشته تقریباً چهار برابر شده باشد و خواستار تلاش‌های عمده برای تغییرات عادات غذا خوردن و ورزش بیشتر شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این سازمان وابسته به سازمان ملل اعلام کرد شمار بزرگسالان دارای شکر از ۱۰۸ میلیون نفر در ۱۹۸۰ به ۴۲۲ میلیون نفر در ۲۰۱۴ رسیده است.
سازمان  صحی جهان در نخستین گزارش جهانی‌اش درباره این مرض گفت که این اوج‌گیری در شیوع دیابت به علت تغییرات جهانی در «شیوع غذا خوردن، حرکت کردن و زیستن مردم» است.
تخمین زده می‌شود که ۸.۵ درصد بزرگسالان جهان در حال حاضر دیابت داشته باشند، در حالی که در سال ۱۹۸۰ این میزان ۴.۷ درصد بود.
بر اساس این گزارش، آخرین ارقام نشان می‌دهد که شکر در سال ۲۰۱۲ به‌طور مستقیم مسئول مرگ ۱.۵ میلیون نفر بود- اما بالا رفتن میزان قند خون همچنین در ۲.۲ میلیون مورد دیگر مرگ و میر نقش دارد.
اتین کروگ که پاسخ به دیابت را در سازمان صحی جهان رهبری می‌کند، گفت که دیابت یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در دنیای امروز است.
منطقه‌ای که در سال ۲۰۱۴ بیش از همه تحت تأثیر دیابت قرار داشت، منطقه اقیانوس غربی سازمان صحی جهان بود که ازجمله شامل کشورهای چین و چاپان می‌شود و به‌طور تخمینی ۱۳۱ میلیون مورد شکر در آن وجود دارد. منطقه آسیای جنوب شرقی که شامل کشورهای پرنفوس مانند هند و اندونزیا می‌شود، با ۹۶ میلیون مورد دیابت در رده دوم قرار می‌گیرد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger