مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۲/۲۲

تخم تربوز برای صحت قلب مفید است




به گفته کارشناسان تغذیه، تخم تربوز حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که برای صحت  بدن مفید هستند.
 نوشیدن یک پیاله  آب تربوز یا خوردن  تربوز نه تنها موجب پرشدن معده می‌شود بلکه مواد مغذی از بین رفته را نیز احیاء می‌کند. اما نباید از خواص تخم تربوز هم غافل شد چرا که مملو از خواص مغذی است.
تخم تربوز به کاهش فشار خون کمک می‌کند. تخم‌های تربوز منبع غنی سیترالین،  امینو اسیدغیرضروری هستند که دارای خاصیت ضدفشار خون است. این امینو اسید نه تنها موجب کاهش فشارخون اوعیه های خون  می‌شود بلکه موجب افزایش آزادشدننیتریکاسید هم می‌شود و بدین ترتیب به کنترول فشار خون کمک می‌کند.
این تخم‌های تربوز دارای تاثیر حفاظتی از قلب و تاثیر ضداکسایدی هم هستند و به همین خاطر ریسک مرض قلبی را کاهش می دهند. از اینرو به افرادی که در معرض مرض قلبی-وعایوی قرار دارند توصیه می شود مصرف تخم تربوز را در رژیم غذایی شان قرار دهند.
تخم های تربوز حاوی اسیدهای مونو اشباع  شحمی نشده، اسیدهای چرب پلی اشباع نشده و اسیدهای چرب اُمگا-۳ هستند. این چربی‌ها نه تنها به کاهش سطح کلسترول LDL کمک می‌کنند بلکه در تحت کنترول نگه داشتن کلسترول هم نقش دارند.
از دیگر خواص تخم تربوز، کمک به تداوی  انتانات  باکتریایی است. تخم تربوز حاوی موادکیمیایی گیاهی است که به عنوان عامل احتمالی ضدمیکروبی عمل می‌کند و از اینرو به مقابله با انتانات   باکتریای کمک می‌کند.
همچنین تخم تربوز دارای ترکیبات ضداکسایشی و ضدالتهابی است که به درمان التهاب مجاری ادراری کمک می‌کند.
منبع : مهر 
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger