مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۲/۱۹

پنج خوردنی مفید که باعث زیبایی جلد میشود



هدف از تغذیه درست رساندن بدن به حداکثر  صحت  وسلامت ممکن است اما اگر کنار آن زیبا هم شویم کسی اعتراض نخواهد داشت. خانم‌ها مبالغ هنگفتی را برای زیباتر شدن هزینه می‌کنند اما شاید باور نکنید مواد غذایی نظیر پالک، میوه های خشک ، کرفس و حتی بادنجان رومی لوازم آرایش ارزانی هستند که می‌توانند شما را زیباتر کنند.
بادنجان رومی: به دلیل داشتن لیکوپن سرخ رنگ است. این ماده باعث می‌شود حلد انسان از یک حدی سرخ تر نشود. به صورت علمی به اثبات رسیده که این ماده از جلد در برابر آفتاب محافظت می‌کند. پس به جای استفاده از کرم‌های ضدآفتاب می‌توان مقدار بیشتری رومی ها  خورد که حتی برای از بین بردن چین و چروک‌های جلد هم بسیار مفید است.

شفاخانه جلدی زیبایی امید کارا 
جاده شهید مزاری گولایی مهتاب قلعه برچی  کابل 
تماس. ۷۹۸۱۸۸۸۸۳

پالک: نه تنها سیستم دفاعی بدن را بالاتر می‌برد بلکه باعث درخشش چهره شما هم می‌شود. سبزی پالک ماده‌ای به نام لوتئین دارد. آنتی‌اکسیدانی که نورهای مضر برای چشم را به خود جذب کرده و از آسیب‌دیدن حجرات چشم جلوگیری می‌کند. چشم هرچقدر سالم‌تر باشد درخشش بیشتری دارد.


آب انگور سرخ و چاکلیت تلخ
این دو ماده غذایی هر دو ترکیبی به نام پلی‌فنول دارند. تحقیقات نشان داده این ترکیب برای طولانی‌تر کردن عمرحجرات  جلد بسیار مفید است. برای داشتن جلد صاف و سالم بهتر است آب انگور سرخ و چاکلیت تلخ بخورید البته مراقب استفاده بیش از حد آنها هم باشید.


کرفس
می‌دانستید کرفس انسان‌ها را خندان‌تر می‌کند؟ جویدن کرفس بیره ها  را ماساژ می‌دهد و بین دندان‌ها را پاک کاری  و آنها را درخشان‌تر می‌کند.


میوه های خشگ
ممپلی منبع کاملی از سلنیوم است. ماده عالی که برای صحت و شادابی موها بسیار مفید است. چهار مغز هم اسیدهای مفیدی دارد که موها را خوش‌حالت‌تر و درخشان‌تر می‌کند. خوردن میوه های خشک زیاد می‌تواند سبب چاقی شود ولی فقط کافی است روزی 2 عدد ممپلی بخورید تا مواد عالی مورد نیاز را به بدن و موهایتان برسانید.




www.salamatiran.com
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger