مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۲/۲۲

نخستین زن آمریکایی با رحم پیوندی به دنبال حاملگی است




یک زن ۲۶ ساله که برای نخستین بار در آمریکا پیوند رحم شده بود، گفت به دنبال باردار شدن در سال آینده است.
به گزارش رویترز لیندسی که برای حفاظت از حریم خصوصی سه پسرش که آنان را به فرزندی پذیرفته است، نام خانوادگی خود را بیان نکرد، گفت: «داکتران  در ۱۶ سالگی به من گفتند که طفل دار نخواهم شد. از آن هنگام دعا می‌کردم که خدا به من امکان دهد که فرصت باردار شدن را پیدا کنم؟»
لیندسی که بدون رحم به دنیا آمده بود و یک رحم پیوندی از یک اهداکننده فوت‌شده در دهه ۳۰ زندگی دریافت کرد، در یک جلسه خبری بیانیه‌ای را برای خبرنگاران خواند. او بر روی چوکی چرخ‌دار نشسته بود و هنوز در شفاخانه  تحت نظر قرار دارد.
این پیوند که در یک جراحی ۹ ساعته در ۲۴ فبروری انجام شد، نخستین مورد از ۱۰ عملیات  پیوند رحم است به‌عنوان بخشی از یک آزمایش کلینیکی قرار است در کلینیک کلیولند انجام شود. این کلینیک ۲۵۰ نامزد بالقوه برای پیوند رحم را با مورد آزمایش تعیین کرده است.
  • نخستین پیوند رحم در آمریکا انجام می‌شود
گروه جراحان کلینیک کلیولند که این آزمایش را انجام می‌دهند، می‌گویند که در ارتباط نزدیک با داکتران  سویدنی  هستند که از هنگام شروع برنامه پیوند رحمشان در سال ۲۰۱۴ پنج نوزاد از این رحم‌های پیوندی به دنیا آمده‌اند.
داکتران  در این جلسه خبری گفتند که زنان دریافت‌کننده پیوند رحم در کلینیک کلیولند، یک تا دو ماه پس از جراحی در شفاخانه  خواهند ماند و بعد به خانه باز می‌گردند و زندگی نسبتاً طبیعی را با مصرف دوا های مهارکننده مع فیتی برای جلوگیری از رد پیوند را می‌گذراندند.
به گفته داکتران ، لیندسی باید یک سال در انتظار بماند تا باردار شود و تا آن هنگام باید روی دوز پایین دواهای ضد رد پیوند باشد. پس از به دنیا آمدن یک یا دو نوزاد، رحم پیوندی خارج خواهد شد تا او مجبور نباشد همه زندگی‌اش را با مصرف دواهای ضد رد پیوند بگذراند.
رویان‌های حاصل از تخمک‌های زن و اسپرم شوهرش در رحم کاشته می‌شوند. این زنان نمی‌توانند به طریق عادی از راه آمیزش باردار شوند، را که رحم پیوند شده فاقد تیوپ های  فالوپین است.
به گفته  داکتران ، نوزاد از طریق عملیه  سزارین در نزدیک زمان ممکن به تاریخ تعیین‌شده به دنیا آورده خواهد شد.
ربکا فلیکت، جراح نسایی ولادی با اشاره به زمان انتظار یک‌ساله پیش از تلاش برای باردار شدن و زمان ۹ ماه بارداری گفت: «پیوند رحم فقط درباره جراحی و انتقال رحم از اینجا به آنجا نیست. موضوع داشتن یک نوزاد سالم است و برای رسیدن به این هدف باید چند سالی صبر کرد.»
زنانی که در آزمایشات  شرکت خواهند کرد شامل برخی از زنانی هستند که بدون رحم متولد شده‌اند که در هر پنج هزار زن در یک مورد رخ می‌دهد- و دیگرانی که به علتسرطان یا سایر مشکلات رحمشان برداشته شده است.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger