مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۲/۰۲

طرح ۵۶ میلیون دلاری سازمان صحی جهان برای زیکا


 


سازمان صحی دنیا روز چهارشنبه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) طرح ابتدایی‌اش برای مواجهه با شیوع ویروس زیکا را اعلام کرد و برای به اجرا درآوردن این عملیات ۵۶ میلیون دلاری درخواست اعتبار کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه شیوع بی‌سابقه این ویروس که برای نخستین بار در سال ۱۹۴۷ در اوگاندا شناسایی شد به یک نگرانی جهانی بدل شده است، 
سازمان صحی جهان گفت به ۲۵ میلیون دلار نیاز دارد تا هزینه این طرح را تأمین کند و ۳۱ میلیون دلار دیگر نیز برای حمایت از کار شرکای کلیدی‌اش موردنیاز است.
به گفته این سازمان، سایر اولویت‌ها کنترول جمعیت گونه‌های ‍پشه است که ویروس زیکا را منتقل می‌کند، و همچنین «اطلاع‌رسانی درباره خطرات، اقدامات هدایتی و حفاظتی، فراهم آوردن مراقبت طبی از افراد مبتلا و تحقیقات تسریع شده و تولید واکسین است.
شیوع اخیر ویروس زیکا عمدتاً قاره آمریکا را دچار خود کرده و تابه‌حال برزیل بیشترین شمار موارد منتن شدن با این انتان را گزارش کرده است.
درحالی‌که ابتلا به ویروس زیکا به‌طورمعمول علائم خفیف و شبیه آنفلوانزا ایجاد می‌کند، نگرانی جهانی درباره رابطه احتمالی این ویروس با بروز میکروسفالی- یک نقصان جنینی بسیار وخیم- و نشانگان گی‌یان-باری که می‌تواند به آسیب عصبی و فلج عضلات و حتی مرگ بینجامد.
سازمان صحی جهان می‌گوید هزینه عملیات ابتدایی‌اش را از «بودجه اضطراری برای رویدادهای ‍پیش‌بینی‌نشده‌اش» تأمین خواهد کرد.
این سازمان در  اول فبروری افزایش ناگهانی موارد میکروسفالی و نشانگان گی‌یان-باری و احتمال ارتباطشان با ویروس زیکا را به عنوان وضعیت اضطراری صحی عمومی اعلام کرده بود.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger