مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۲/۰۷

نیمی از نفوس جهان نزدیک بین خواهد شد




نتایج یک بررسی جدید که در جورنال Ophtamology منتشر شده است، نشان می‌دهد که درصورتی‌که روندهای کنونی ادامه پیدا کند تا سال ۲۰۵۰ نیمی از نفوس جهان یعنی حدود ۵ میلیارد نفر نزدیک‌بین خواهند شد و یک‌پنجمشان (یک میلیارد نفر) در معرض افزایش خطر نابینایی قرار خواهند گرفت.
به نوشته ساینس دیلی بر اساس این بررسی انتظار می‌رود شمار موارد از دست دادن بینایی به علت نزدیک‌بینی شدید از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۵۰ هفت برابر شود، به‌طوری‌که نزدیک‌بینی به علت اصلی نابینایی دائمی در جهان بدل شود.
این محققین از انستیتوت بینایی برین هولدن در پوهنتون / دانشگاه نیو ساوث ویلز استرالیا و انستیتوت تحقیق چشم سنگاپور می‌گویند، رشد سریع نزدیک‌بینی در جهان ناشی از عوامل متعددی است ازجمله عوامل محیطی، و مهم‌تر از همه در میان آن‌ها، تغییرات سبک زندگی است که ناشی از ترکیبی از کاهش زمان گذرانده شده در خارج خانه و افزایش فعالیت‌های کاری در فاصله نزدیک است.
این یافته‌ها بیانگر یک مشکل بزرگ صحی  عمومی است و به گفته این محققین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات فراگیر مراقبت چشم مورد نیاز است تا از افزایش سریع در نزدیک‌بینی‌های شدید (که از سال ۲۰۰۰ پنج برابر شده است) جلوگیری شود و هم‌زمان درمان‌هایی برای کنترول پیشرفت نزدیک‌بینی و پیشگیری از تبدیل شدن آن به نزدیک‌بینی با نمره‌های بالا ایجاد شود.
‍پروفسور کاوین نایدو، مدیرعامل انستیتوت برین هولدن و یکی از نویسندگان مقاله این بررسی گفت: «ما همچنین باید ترتیبی دهیم که کودکانمان به‌طور منظم، ترجیحاً هر سال، وسیله چشم‌ داکتر یا اپتومتریست معاینه شوند تا راهبردهای پیشگیرانه برای کودکانی که در معرض خطر هستند، به کار گرفته شود. این راهبردها ممکن است شامل افزایش گذراندن وقت در خارج خانه و کاهش زمان گذرانده شده برای فعالیت‌های در فاصله نزدیک مانند استفاده از وسایل الکترونیکی باشد که نیاز به تمرکز مداوم به فاصله نزدیک دارند.»
«به‌علاوه گزینه‌های دیگری مانند استفاده از عدسی‌های عینک و لنزهای تماسی به‌طور خاص طراحی‌شده یا مداخلات دوایی وجود دارند، اما برای بهبود  و دسترسی به چنین درمان‌هایی نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در تحقیقات وجود دارد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger