مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۱/۱۰

استفاده از کریم های ضد افتاب برای جلوگیری ازسرطانهای جلد مفید بوده ،ولی مفید تراز آن آناتو است که تازه کشف شده



محقفین با استفاده از یک افزودنی طبیعی غذا که حجرات  سرطانی را مسدود می‌کند، روشی موثرتر از کربم ضدآفتاب در جلوگیری از سرطان جلد کشف کردند.

 این افزودنی طبیعی خمیری سرخ است که از عصاره یک میوه گرمسیری تولید می‌شود و "آناتو" نام دارد. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که آناتو قادر به مسدود کردن حجرات سرطان جلد در موش‌های آزمایشگاهی است.
آناتو در زمان‌های قدیم در برخی از اقوام برای نقاشی روی بدن (مانند حنا) مورد استفاده قرار می‌گرفت و در حال حاضر در برخی کشورها، به عنوان رنگ‌دهنده غذا استفاده می‌شود.
آزمایش‌ها نشان می‌دهد که آناتو، حاوی ترکیباتی است که مانع از شکل‌گیری حجرات سرطانی ناشی از اشعه ماورای بنفش می‌شود. این ترکیب، بیکسین نام دارد و آزمایش محققین پوهنتون/ دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد تزریق بیکسین به موش‌ها سبب می‌شود که عکس العمل کم‌تری به اشعه ماورای بنفش نشان دهند.


مرحله بعد، آزمایش این ماده در انسان است. با توجه به این که استفاده از آناتو در انسان سال‌ها قبل به تایید سازمان غذا و ادویه امریکا (FDA) رسیده است، محققین پیش‌بینی می‌کنند راه درازی تا جلوگیری از سرطان جلدی با این ماده در پیش نباشد.
در حال حاضر دو تا سه میلیون سرطان جلدی غیر بدخبیث و 132 هزار سرطان جلدی خبیث هر ساله در سراسر جهان تشخیص داده می‌شود. نتایج این تحقیقات در نشریه Free Radical Biology and Medicine منتشر شده است.

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger