مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۷/۱۲/۱۸

۱۲ دلیلی که جوانی دانه تان خوب نمیشود.

ارسالی داکتر محمد عارف عابد
 متخصص جلدی زیبایی
اکثر دوستانی که مصاب جوانی دانه اند همیشه شاکی اند و میگویند هر چه میکنم هر قدر دوا گرفتم متاسفانه بخارهای من ازبین نرفت. اگر شما هم از جمله چنین کسان میباشید مس مطلب زیر را بخوانید  درین مطلب کوشش شده دلایلی را که جوانی دانه شما بهبودی نمییابد   جستجو نموده و راه حل آنرا برای تان پیشنهاد کنیم:
۱۲. شاید شما از دوای مناسب ضد جوانی استفاده نکرده باشید. اکثر دوستان از دواهای خود سرانه استفاده کنید یا از دوکتوران غیر متخصص جلدی دوا میگیرند که معمولآ چنین دوا ها موثر نمیباشند.
۱۱. اکثر دوستان و یا فامیلها ی شان عقیده دارند بخار جوانی دانه میبراید و دوباره ازبین میرود و نیاز به تداوی نیست از همین سبب یا اقدام به تداوی نمیکنند و یا هم به تداوی بی علاقه بوده و بعد از استفاده محدود دوا دلسرد شده و به استعمال دوا مداومت نمیکنند. شاید شما هم به چنین عقیده باشید و دوای تانرا درست استفاده نمیکنید. بهتر است جوانی دانه تانرا تداوی کنید و منظم دوای تانرا استفاده کنید  درست است جوانی دانه میبراید و خوب میشود و لی متاسفانه داغ آن همیشه با شما میماند و جهت جلو گیری از داغ باید دوا استفاده کنید.
۱۰. شما به غذا تان توجه نمیکنید. بصورت قطع همه متخصصین جلدی باین عقیده اند که غذا سبب جوانی دانه نمیگردد و اگر شما پرهیز هم کنید جوانی دانه میتواند نزد تان بوجود آید  اما تحقیقات نشان داده است که که بعضی از انواع غذاها میتواند سبب تشدید جوانی دانه گردد. این غذا ها شامل غذا های پرکالوری و هم قندی میباشد. اگر شما متوجه شدید کدام غذای خاص سبب تشدید جوانی دانه تان میگردد بهتر است از آن پرهیز کنید.
۹. شما به دواهای توصیه شده تان ادامه نمیدهید.  و وقتی متوجه شدید بخارها کم شده دوای تانرا قطع میکنید و فکر میکنید که جوانی دانه تان کاملا ازبین رفت. نخیر جوانی دانه از بین نرفته بلکه جوانی دانه کنترول شده و نیاز دارد تا دوای تانرا منظم استفاده کنید و وقتی بخارها کاملا بهبود یافت شما به استعمال دوای نگهدارنده نیاز دارید تا بخارها دو باره عود نکند.
۸. دلیل دیگر که سبب میگردد جوانی دانه شما بهبود نیابد افراط و یا تفریط در شستن است شما باید بدانید هم افراط در شستن و هم تفریط در شستن میتواند سبب تشدید جوانی دانه گردد پس بصورت نارمل روز دوباره شستن روی با صابون کافیست شستن بیشتر و کمتر سبب شدت جوانی میگردد.
۷. شستن غیر منظم مو ها میتواند دلیل دیگری باشد که جوانی دانه تان بهبود نیابد بخاطر داشته باشید کسانی که مصاب جوانی دانه اند معمولا روی و موی چرب دارند و نشستن درست مو ها میتواند سبب چربی بیشتر مو ها گردد و تماس مو با صورت تان و هم ترورش چربی سر به صورت میتواند سبب تشدید جوانی دانه گردد.
۶. شما از روغن مو استفاده میکنید و یا هم از کریم های مرطوب کننده و یا مواد آرایشی چرب استفاده میکنید و این ها میتوانند سبب تشدید جوانی دانه تان گردند. شما باید یک روز درمیان موهای تانرا بشویید.
۵. استعمال صابون نا مناسب یکی از عوامل تشدید کننده جوانی دانه میتواند باشد. بعضی دوستان از صابون اطفال استفاده میکنند چون جوانی دانه بیشتر در جلد های چرب بوجود میآید و چربی جلد یک فاکتور تشدید کننده جوانی دانه است طاعون اطفال نمیتواند سبب زایل شدن چربی جلد گردیده و میتواند سبب تشدید جوانی دانه گردد. از طرف دیگر صابون های بسیار تیز هم با ایجاد تخریش در جلد میتواند سبب تشدید جوانی دانه گردد. باید از صابون های مناسب استفاده کنید. Acnederma. Soap یک صابون مناسب برای جلد های چرب و مصاب جوانی دانه میباشد که سبب تخریش جلد نگردیده و از جانبی هم چربی جلد را برطرف نموده و در کنترول جوانی دانه میتواند موثر باشد.
۴. شما بسیار تشویش دارید اضطراب و تشویش هم میتواتد سبب تشدید جوانی دانه گردند چون سبب آزاد شدن هورمونهای کورتیزول گردیده و بلند رفتن این هورمون سبب فرط فعالیت غدوات چربی و افزایش جوانی دانه میگردد. از جانب دیگر موجودیت جوانی دانه خود میتواند سبب تشویش گردیده و بالقوه جوانی دانه را شدت بخشد. پس اعتماد به نفس داشته باشید ورزش کنید و تشویش را از خود دور کنید تا جوانی دانه شما کنترول گردد.
۳.  یکی از مشکلات عمده در بهبود جوانی دانه توقع شما از تاثیرات سریع تداوی میباشد و لی متاسفانه جوانی دانه به تداوی طولانی مدت سه الی شش ماه نیاز دارد. شما باید دوای تانرا منظم استفاده کنید و صبر کنید تا جوانی دانه با کمک دوا به آهستگی برطرف گردد.
۲.  شما عادت به کندن دانه ها دارید. کندن دانه ها با وجودیکه میتواند سبب ایجاد داغ جوانی دانه گردد از جانب دیگر میتواند سبب عمیق شدن دانه ها و ایجاد دانه های بزرگتر گردد همچنان فشار میخانیکی میتواند در جلد سبب ایجاد جوانی دانه گردد و شاید شما یک بخار را بکنید ولی متاسفانه بخار های جدید در اطراف دانه قبلی بوجود میآید. 
۱. در بسیاری حالات خصوصا نزد دختر خانمها مشکلات هورمونی و نسایی ولادی موجود میباشد که در چنین حالات استفاده از دوا های جوانی دانه بدون اصلاح مشکلات هورمونی نمیتواند سبب بهبود جوانی دانه گردد یکی ازین مشکلات موجودیت کیست ها تخمدان یا مبیض میباشد که نزد یک دختر خانم بر علاوه شدت جوانی میتواند 
سبب ایجاد موهای اضافی در روی و ریزش موی سر گردد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger