مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۹/۲۹

تولدات توسط عملیه سزارین بدون استطباب ,اطفال متولد در آینده به مشکلات صحی مواجه خواهند شد

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که نوزادان متولدشده با عملیه  سزارین از پیش طرح‌ریزی‌شده نسبت به نوزادانی که با سزارین اضطراری به دنیا آمده‌اند یا با ولادت طبیعی متولدشده‌اند، مشکلات صحتمندی بیشتری دارند.
به گزارش نیویورک‌تایمز این یافته‌ها بیانگر این است که ولادت طبیعی حتی اگر در میانه آن نیاز به عملیه سزارین اضطراري پیش بیاید، شروع سالمتری برای زندگی نوزادان است.
این یافته‌ها که از یک بررسی 15 ساله در اسکاتلند بر روي زنان حامله به دست آمده، در جورنال انجمن طبی آمریکا (جاما) منتشر شده است. اين زنان مدت کامل حاملگی را گذرانده بودند و برای نخستین بار بود كه نوزادی به دنیا مي‌آوردند.
داکتر میرید بلک از پوهنتون /دانشگاه آدلاید، سرپرست این بررسی گفت که در حین ولادت طبیعی نوزاد در تماس با باکتریاهای بدن مادر قرار می‌گیرد و این امر ممکن است به رشد دستگاه معافیتی کودک کمک کند.
 نوزادانی که با عمل سزارین برنامه‌ریزی‌شده به دنیا می‌آیند ممکن است در معرض باکتریاهای بدن مادر قرار نگیرند، اما نوزادانی که با عمل سزارین عاجل متولد می‌شوند دست‌کم تاحدی در معرض این باکتریاها قرار می‌گیرند.
این یافته‌ها به‌خصوص از این لحاظ اهمیت دارد که شمار عملیات های سزارین در آمریکا در حال افزایش است و حدود یک‌سوم نوزادان با سزارین به دنیا می‌آیند.
 میزان تولدهای با سزارین بدون استطباب در زنان با حاملگی کم‌خطر از 3.3 درصد در سال 1991 به 5.5 درصد در سال 2001 رسید.
تحقیقات پيشين نشان داده‌اند كه كودكاني متولدشده با عملیه سزارين در معرض افزايش خطر دچار شدن به مشكلات صحت مانند آلرجي‌ها و چاقي هستند و عمل سزارين همچنين با افزايش خطر ابتلا به شکر نوع يك همراهي دارد.
سازمان صحی دنیا توصیه می‌کند برای پیامدهای  برای مادر و نوزاد توصیه می‌کند که میزان سزارین‌ها در کشورها از 10 تا 15 درصد (10 تا 15 تولد با سزارین در هر 100 تولد زنده) فراتر نرود.
یک تحقیق اخیر که به بررسی رابطه میان میزان‌های عملیه سزارین و مرگ‌ومیر مادران و نوزادان در 194 کشور پرداخته بود، به این نتیجه رسید که با افزایش میزان عملیه های سزارین در سطح کشوري تا 19 درصد میزان مرگ‌ومیر مادران و نوزادان كمتر می‌‌شود، اما هنگامی‌که این افزایش به بالای 19 درصد می‌رود، بهبودی بیشتری از این لحاظ رخ نمی‌دهد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger