مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۰/۰۸

ولادت کردن در سنین نوجوانی خطرات را در قبال دارد.

ک بررسی جدید نشان می‌دهد که زنانی که نخستین کودکشان را در میانه دهه ۲۰ تا میانه دهه ۳۰ به دنیا آورده‌اند، نسبت به زنانی که نخستین فرزندشان در دوران نوجوانی یا ابتدای دهه بیست زندگی‌شان به دنیا آمده است، در ۴۰ سالگی سلامت بهتری دارند.
به گزارش هلث‌دي نيوز  محققین در این مطالعه ارقام مربوط ب‍‍ه بیش از ۳۳۰۰ زن آمریکایی بررسی کردند. سلامت این زنان از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۸ ‍‍‍پیگیری شده بود. همه این زنان نخستین فرزندشان را در فاصله ۱۵ تا ۳۵ سالگی به دنیا آورده بودند. این زنان هنگامی که به ۴۰ سالگی رسیده بودند، خودشان وضعیت صحت را ارزیابی کرده و به آن نمره داده بودند.
  • آشنایی با خطرات زمان حاملگی 
در سن ۴۰ سالگی، زنانی که نخستین کودکشان را در فاصله ۲۵ تا ۳۵ سالگی به دنیا آورده بودند، نسبت به آنانی که برای نخستین بار در فاصله سنین ۱۵ تا ۱۹ با ۲۰ تا ۲۴ طفل دار شده بودند، وضعیت صحت بهتری را گزارش کرده بودند. تفاوت عمده‌ای میان وضعیت صحمندی در ۴۰ سالگی در میانی زنانی که نخستین کودکشان را در دوران نوجوانی به دنیا آورده بودند و آنانی که در ابتدای دهه ۲۰ زندگی طفل دار شده بودند، وجود نداشت.
گرچه این بررسی میان طفل دار شدن در سنین ‍پایین و وضعیت بدتر صحت در ۴۰ سالگی همراهی نشان می‌داد، طراحی آن طوری نبود که رابطه علت و معلولی میان این دو را ثابت کند.
یافته‌های این بررسی در شماره دسمبر جورنال سلامت و رفتار اجتماعی منتشر شده است.
کریستی ویلیامز، استاد جامعه‌شناسی در پوهنتون /دانشگاه ایالتی اوهایو و س‍رپرست این تحقیق درباره این یافته‌ها گفت:‌ «بررسی ما نخستین بررسی از این نوع در آمریکا است که نشان می‌دهد که طفل دار شدن در سنین ‍پایین (نوجوانی و ابتدای جوانی) نسبت به تأخیر انداختن طفل دار شدن تا ‍پایان ۲۴ سالگی، با وضعیت بدتر سلامت بدتر زنان بر اساس ارزیابی خودشان در سال‌های بالاتر زندگی در میان‌سالی همراهی دارد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger