مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۹/۲۱

برای تقویت سیستم معافیتی بدن جوس سبزیجات وآب میوه خالص بخورید

میوه ها و سبزی‌جات منابع بسیار بزرگ از ویتامین، مواد معدنی، و مواد مغذی هستند که می‌توانند به صحت و داشتن سیستم معافیتی مطلوب کمک کنند. با این حال برخی مردم به اندازه کافی شاید در طول روز این مواد مغذی را دریافت نکنند.
دستورالعمل‌های ساده، سریع و خوشمزه‌ای برای نحوه مصرف آب انواع میوه‌ها و سبزیجات برای مبارزه با امراضی زمستانی وجود دارد:

  • آب زردک: زردک منبع بزرگ از بتاکاروتن و ویتامین آ است. ویتامین آ نقش اساسی در تنظیم سیستم معافیتی بدن ایفا می‌کند و به بدن برای مبارزه باانتانات و و حفظ حجرات آن کمک می‌کند. این حجره ها به گروهی از کرویات سفید خون که به عنوان لمفوسیت‌ها شناخته می‌‌شوند متعلق است و نقش اصلی و مرکزی را در معافیت حجروی ایفا می‌‌کند. ویتامین ای به افزایش فعالیت حجرات سفید خون برای دفاع بدن کمک می‌کند.
  • آب کینو یا مالته و گریپ فروت لیمو: بطور عموم منبع بسیار خوبی از ویتامین ثی است. ویتامین ثی یک آنتی اکسیدان است و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌رود. ویتامین ثی به تولید کرویات سفید خون و آنتی بادی و در نهایت مقابله با انتی جن ها کمک می‌کند. کمبود ویتامین ثی می‌تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، ناتوانی در مبارزه با انتان و اختلال در پاسخ معافیتی شود.
  • آب کلم: کلم نه تنها یک سبزی بسیار خوشمزه و همه کاره است، بلکه سرشار از ویتامین‌های متعدد، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ... محسوب می‌شود. کلممنبع بزرگ ویتامین ای، ثی، مگنیزیم، ویتامین بی 6، مس و آهن است. مصرف کلم همراه با لبلبو که منبع خوبی از فولات و ویتامین‌ها است، ضروری به نظر می‌رسد.
  • آب رومی: منبع بسیار خوبی از ویتامین ثی و ویتامین آ است که هر دو برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفیدند.
  • ترکیب آب توت زمینی و کیوی: سرشار از ویتامین ثی است و به همراه نعناع که منبع خوبی از فولات، ویتامین ای، مگنیزیم و جست محسوب می شود، برای تقویت سیستم معافیتی بدن نقش مهمی دارد. گفتنی است مگنیزیم ناکافی منجر به تضعیف سیستم معافیتی بدن و قرار گیری در معرض میکروبها می شود.
  • آب کدو : منبع خوبی از ویتامین ای، ویتامین بی 6 و ویتامین ای به همراه جست است. جست یا زنک در تولید حجرات سفید خون و آنتی بادی به نظور مبارزه با میکروبها  مفید است.
  • منبع :www.healthline.com
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger