مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۸/۲۷

گینه آخرین خروج‌ها از قرنطینه ابولا

یک مقام صحت گینه اعلام کرد که آخرین ۶۸ نفری را که در تماس با مریضان ابولا بوده‌اند، روز شنبه ۱۴ نومبر (23 عقرب) از قرنطینه خارج شده‌اند و به‌این‌ترتیب امیدها برای پایان یافتن شیوع ابولا در این کشور غرب آفریقا که هنوز موارد ثابت‌شده مرض را گزارش می‌کند، افزایش می‌یابد.
به گزارش رویترز بدترین `پاندیمک ابولا که مرزها را درنوردید باعث مرگ 11300 نفر و نابودی اقتصادهای از پیش شکننده کشورهای غرب آفریقا شد، در کشورهای لیبریا و سیرالئون پایان‌یافته اعلام شده است. اما گینه كه شیوع مرض از آنجا شروع شد،‌ دوره سخت‌تری را برای ریشه‌کنی این مرض گذراند.
داکتر عبدالرحمن بطیلی، رئیس مرکز ابولا در شهر فورکاریا در غرب گینه گفت، 68 فرد در تماس با مریضان در پس از نیمه‌شب در ساعات اولیه صبح شنبه از قرنطینه خارج شدند.
بطیلی گفت: «دیگر کسی وجود ندارد که در تماس با فرد آلوده با ویروس با ابولا باشد.»
او افزود آخرین مورد ثابت‌شده ابولا یک نوزاد در بخش ایزولیشن بود که باید هفته آینده از مرکز تداوی رخصت شود، و از آن هنگام این کشور غرب آفریقای می‌تواند شمارش معکوس برای اعلام عاری شدن از ابولا را شروع کند.
مناطق ابولازده باید 42 روز را بدون موردی از این تب خونریزی‌دهنده بگذرانند تا عاری از ابولا اعلام شوند، هرچند که سازمان صحی دنیا پس از ظهور مجدد موارد مرض به دنبال اعلام عاری از ابولا بودن این کشور، یک دوره 90 روزه نظارتی اضافی را هم برقرار کرده است.
در طول شیوع انتان در گینه بیش از 3500 نفر به ابولا مبتلا شدند و 2000 نفرشان درگذشتند.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger