مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۹/۰۷

نخستین مرگ ناشی از ابولا در لیبریا پس از ۶ ماه

مقامات صحی لیبریا روز سه‌شنبه ۲۴ نومبر (۳ قوس) یک پسر نوجوان در این کشور به علت ابولا درگذشته و این نخستین مورد مرگ ناشی از مرض در یکی از سه کشور آفریقای غربی است که بیش از سایر کشورها از بدترین شیوع ابولا تاکنون آسیب دیده‌اند.
به گزارش آسوشیتدپرس داکتر فرانسیس کاته، مسئول ارشد طبی و جانشین رئیس نظام مدیریت موارد ابولا در لیبریاگفت، این پسر 15 ساله دوشنبه شب درگذشت. این پسر در منطقه شرقی پاینسویل زندگی می‌کرد و نخستین مرض ابولا پس از دومین اعلام عاری از ابولا شدن لیبریا در ماه سپتمبر در این کشور است.
 پدر و برادر این پسر نیز از لحاظ ویروس ابولا مثبت شده‌ و به همراه مادر و دو خواهر و برادر دیگر او به یک مرکز تداوی ابولا انتقال داده شده‌اند. سوربور جرج، سخنگوی وزارت صحت لیبریا گفت، مقامات صحی حدود 160 نفر را شناسایی کرده‌اند که ممکن است در خطر آلودگی به ویروس مرض باشند، از جمله هشت نفر از کارکنان مراقبت صحی «که به علت تماس مستقیم با این پسر در معرض خطر بالا قرار دارند.»
لیبریا روز دوشنبه گفت که قصد دارد از دو کارشناس از مراکز کنترول و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) کمک بخواهد تا علت بروز این آخرین موارد ابولا را تعیین کنند.
بر اساس آمار سازمان صحی دنیا، از هنگام شیوع ابولا در مارچ 2014 که در کشورهای لیبریا، سیرالئون و گینه متمرکز بود، بیش از 11300 مورد مرگ رخ داد. لیبریا بیش از 4800 مرگ و بیش از 10600 مورد مرض ثبت کرده است.
لیبریا برای نخستین بار در 9 می  عاری از ابولا اعلام شد،‌ اما موارد جدید مرض از ماه جنوری به بعد به مرگ دو نفر از جمله یک مورد مرگ در میانه جنوری انجامید. سازمان صحی دنیا در 3 سپتمبر  بار دیگر این کشور را عاری از ابولا اعلام کرد.
موارد جدید ابولا در لیبریا درست در چند روز پس از آن اعلام می‌شود که گینه،‌ کشوری که همه‌گیری ابولا از آن شروع شد، اعلام کرد دیگر مرض ابولا ندارد و شمارش معکوس 42 روزه برای اعلام پایان یافتن انتقال ابولا در آن آغاز شد. گینه آخرین کشور با موارد ابولا بود، چراکه سیرالئون در 7 نومبر عاری از ابولا اعلام‌ شده بود.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger