مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۸/۲۱

غذاهای تند با طول عمر بیشتر همراهی دارند

گرچه دوای  جادویی وجود ندارد که با خوردن آن طول عمرتان زیاد شود، اما شاید نوع غذایی که می‌خورید، بر طول عمرتان مؤثر باشد.
یک بررسی در پوهنتون  هاروارد که نتایج آن جورنال طبی بریتانیا منتشر شده است،‌ نشان داد که افرادی که هر روز غذاهای پر مصالحه می‌خورند، نسبت به افرادی که یک روز در هفته غذاهای پرمصالحه مصرف می‌کنند، 14 درصد در معرص خطر کمتر مرگ هستند.
پژوهشگران در این بررسی اطلاعات مربوط به صحت و رژیم غذایی حدود 500 هزار نفر در چین را در فاصله سال‌های 2004 و 2008 ارزیابی کردند،‌ بعد آنان را برا چند سال دیگر پیگیری کردند.
این بررسی مشاهده‌ای است، بنابراین ثابت نمی‌کند که غذاهای پرمصالجات عامل طول عمر بیشتر بوده‌اند، و تنها نشان می‌دهد احتمال مرگ افرادی که به طور مرتب غذاهای پرمصالحه-  به خصوص غذاهای حاوی مرچ سرخ تازه یا خشک‌شده مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که کمتر غذاهای پرمصالحه می‌خورند، در طول مدت این بررسی کمتر بوده است.
داکتر لو کی،‌ نویسنده این مطالعه گفت:‌ »برخی شواهد از سایر مطالعات بیانگر آن هستند که اجزای فعال زندگی در غذاهای پرمصالحه مانند کاپسایسین ممکن است میزان کلسترول "بد" و ترای‌گلیسیرایدها را پایین بیاورد و التهاب را تسکین بخشد.»
اگر می‌خواهید مرچ سرخ بیشتر به غذایتان اضافه کنید، آن را به غذاهایی مانند فیل مرغ تند یا عدس پلو و نه به «تاکوهای» مکزیکی چرب اضافه کنید. در عین حال مراقب هم باشید: غذاهای تند ممکن است باعث افزایش اسید معده در برخی از افراد ودل جوشاک شوند.
منبع:ساینس لایف
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger