مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۸/۱۰

شامپوی تقویه کننده مو از ابهام تا واقعیت



باید بدانید شامپو برای پاکی و نظافت مو طراحی شده و کاری که میتواند انجام بدهد دور نمودن چربی جلد سر و پاک نمودن مو هاست اما متاسفانه هیچ شامپوی وجود ندارد که بتواند از ریزش مو جلوگیری نموده و یا سبب رشد دوباره مو گردد. شامپو های مختلفی را شما شاید در وبسایت ها و اعلانات تلویزیونی ببینید. ولی باین ها صرف شما به دید یک اعلان تجارتی نگاه کنید. اما چرا شامپو نمیتواند سبب جلو گیری از ریزش مو گردیده و یا مو را تقویه کنید؟



۱. ریزش مو عوامل خود را دارند که باید شناسایی و تداوی گردد مثلا کمخونی، کمبود ویتامین ها ، ارثی هورمونی، مشکلات داخلی ...... امراض تبدار.  که متاسفانه هیچ شامپوی قادر نیست که این مشکلات را حل کند مثلا شامپو نمیتواند کمخونی را حل، مشکلات هورمونی و ارثی را که سبب ریزش مو میگردد اصلاح، تشویش را کاهش بدهد پس نمیتواند ریزش مو را هم اصلاح کند.
۲. میگویند شامپو دارای فلان و فلان ویتامین و یا پروتئین است که موی شما را تقویه میکند.
شاید واقعا هم شامپو دارای چنین ویتامین ها و یا پروتیین ها باشد ولی وقتی میتواند برای تقویه مو موثر باشد که به پیاز مو رسیده و آنرا تقویه کند. طوریکه میدانید جلد یک سد دفاعی بدن است و هر چیز را اجازه عبور نمیدهد ویتامین های که گفته میشود در شامپو موجود است منحل در آب بوده و نمیتواند ازین سد عبور کند. فکر کنید برای مواد موثر شامپو چنین فرمولی طراحی شده که از سد جلدی عبور کنید آیا مدت کوتاه یک الی سه دقیقه که شامپو در سر تان میباشد کافی است تا این مواد جلد را عبور نموده به پیاز مو رسیده و سبب تقویه مو گردد؟ مسلما جواب شما نه است پس فریب شامپو و اعلانات تجارتی آنرا نخورید.
۳. اما چرا بعضی شامپو ها خوب و بعضی بد اند؟
تحقیقات زیاد نشان داده و گفته میشود کیفیت شامپو به قیمت آن بستگی ندارد. بهترین شامپو، شامپویی است که مطابق حالت چربی یا خشکی جلد سر باشد. با وجودیکه بعضی شامپو های بی کیفیت در بازار ها موجود است و میتواند به موی شما آسیب برساند ولی بیشترین آسیب شامپو به مو به علت انتخاب شامپوی نا مناسب به نوع مو میباشد.
۴ چگونه شامپو را انتخاب کنید؟
شما باید بدانید مو های تان کدام نوع است(چرب، خشک، سبوسک دار، نارمل ..  ) بعدا وقتی شامپو میخرید ببینید که آیا
مطابق به نوع موی تان است و یا خیر در صورتیکه شامپوی تان با نوع موی تان مطابقت  داشته باشد و شما بصورت درست موهای تانرا شامپو بزنید هیچ مشکل برای تان ایجاد نکند.
۵. کدام مشکلات از سبب استفاده شامپوی و یا شستن نا مناسب مو ایجاد میگردد؟
اگر شامپوی شما مناسب به موی های شما نباشد و یا اینکه در شستن موها افراط و یا تفریط کنید به موهای شما آسیب وارد نموده سبب شکننده گی مو، موخوره، خشکی و برقک شدن مو و بالاخره سبوسک سر و خارش سر میگردد. پس برای جلوگیری از حالات یادشده شما نباید موی های تانرا بیشتر از سه بار در یک هفته بشوئید و هر بار میشوئید یک بار شامپو بزنید. شامپو را بیشتر در جلد سر و کمتر در طول مو ها استعمال کنید. و شامپوی مناسب به حالت مو تانرا انتخاب کنید.

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger