مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۷/۱۵

کشور انگلستان وویلزجریمه رابرسگرت کشیدن بالای حامل موتر های که اطفال را انتقال میدهند وارد ساخت

افراد سگرت  کش که در وسائل نقلیه حامل کودکان سگرت کشند، در انگلستان و ویلز با جریمه‌هایی روبرو می‌شوند.
به گزارش آسوشيتدپرس این ممنوعیت در جهت گسترش اقدامات برای محافظت افراد کم‌سن‌وسال از خطرات دود سگرتمحیطی است.
این ممنوعیت از روز پنجشنبه اول اوکتوبر اعمال شد، اما انتظار نمی‌رود تا زمانی که عموم مردم با این مقررات جدید آشنا شوند، عجله‌ای برای اعمال این جریمه‌ها وجود داشته باشد.
شورای روسای پولیس ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پولیس رویکردی آموزشی، توصیه‌ای و غیر مواجهه‌ای را برای دست‌کم سه ماه اول این ممنوعیت دنبال خواهد کرد.
پولیس انگلستان اعلام کرد: «در این دوره به افراد فقط هشدار داده می‌شود و جریمه‌ها اعمال نمی‌شوند.
طرفداران سگرت کشیدن قانون جدید را غیرقابل‌اجرا خوانده‌اند، اما مقامات صحی و گروه‌های ضدسگرت از این ممنوعیت به‌عنوان مهم‌ترین اقدام از زمان ممنوعیت عمومی سگرت کشیدن در مکان‌های کاری و فضای عمومی دربسته در انگلستان در سال ۲۰۰۷ یادکرده‌اند.
پنی وودز، رئیس بنیاد ریه انگلستان دراین‌باره گفت، این قانون انگلستان و ویلز را به صف کشورهایی ملحق می‌کند که اقدامات مشابهی را اتخاذ کرده‌اند.
او گفت: تصویب این ممنوعیت واقعاً جای جشن گرفتن برای همه افرادی دارد که به محافظت از سلامت نسل‌های آینده اهمیت می‌دهند.
این ممنوعیت به معنای آن است که هر کسی درون موتر حامل کودکان زیر ۱۸ سال سگرت بکشد، با جریمه‌ای ۵۰ پوندی (۷۵ دلاری) روبرو خواهند بود. رانندگان این موترها نیز حتی اگر خودشان سگرت نکشند با جریمه مشابهی مواجهه می‌شوند.
این قانون حتی اگر پنجره‌های وسیله نقلیه یا آفتاب‌گیر سقفشان باز باشد، اعمال می‌شود. این قانون برای موتر های کروکی در صورتی كه سقف ماشین پایین آورده و به‌طور مناسب جمع شده باشد، اعمال نمی‌شود- و استفاده از سگرت های الکترونیکی تحت پوشش این قانون نیست.
این ممنوعیت هنوز در اسکاتلند و ایرلند شمالی مطرح نشده است.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger