مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۷/۱۲

تولد طفل نوزاد با جمجمه‌ای نیمه

جکسون بوئل نوزادی است که با شرایطی خاص متولد شد،‌نیمی از جمجمه و مغز وی در حین تولد شکل نگرفته‌بود و داکتران پیش‌بینی کردند وی بیش از چند هفته دوام نخواهد‌آورد.
براساس گزارش CNN، با اين‌همه خانواده جكسون بوئل در ماه اگست  تولد يكسالگي او را در نهايت شگفتي داکتران جشن گرفتند. داکتران پس از ماه‌ها معاينه و آزمايش اختلال جكسون كوچك را MHAC،‌نوعي اختلال شديد مغزي تركيبي از ميكروسفالي و هيدرانن‌سفالي، تشخيص دادند.

زندگي كوتاه اين طفل از مشكلات عذاب خالي نبوده‌است و حضور والدين او در شبكه‌هاي اجتماعي براي جكسون شهرت جهاني به دنبال داشته‌است.
برندون بوئل پدر جكسون در ماه سپتمبر در پست فيس‌بوكي‌اش اعلام كرد كه همسرش با وجود آگاهي از نقص در نوزاد 17 هفته‌اي‌اش تصميم گرفته تا به جاي سقط جنين، فرزندش را حفظ كند.
جكسون در فيس‌بوك 200 هزار طرفدار دارد و تاكنون توانسته از محل خيريه 100 هزار دلر پول جمع‌آوري كند كه صرف هزينه‌هاي ماهانه تداوی و دوای خانواده خواهد شد.
جكسون قادر به بلع نيست و بايد از طريق تیوب هاي خاص به او غذا داده شود، اما پدرش مي‌گويد اين ناتواني تنها تفاوتي است كه فرزندش با ديگر كودكان دارد. به گفته وي جكسون براي هميشه كوچك باقي خواهد‌ماند اما رفتارهاي او در بيشتر موارد شبيه به تمامي كودكان و نوزادان ديگر است.
منبع:سی ان ان 

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger