مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۷/۱۴

آلودگی صوتی یا مرگ خاموش

آلودگی صوتی یا مرگ خاموش .

آلودگی صوتی تهدیدی جدی برای صحت قلب

مطالعات محققان نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض امواج صوتی با فرکانس‌های بالا، احتمال ابتلا به امراضی شریان اکلیلی قلب را دو برابر افزایش می‌دهد.
مطالعه محققان کالج کنتاکی بر روی پنج هزار و 223 داوطلب 20 تا 69 ساله بین سال‌های 1999 میلادی تا 2004 نشان می‌دهد، افرادی که در محل کار یا محل سکونت خود در معرض آلودگی صوتیشدید قرار دارند، دو برابر بیش از سایرین در معرض امراض قلبی هستند.
در ادامه این مطالعه آمده است که فرکانس‌های صوتی بالا در افراد زیر پنجاه سال اثر مخرب‌تری دارد و احتمال امراضی قلبی را چهار برابر افزایش می‌دهد. کاهش شنوایی، فشار خون بالا، اختلال خواب،استرس وافسردگی از دیگر اثرات آلودگی صوتی هستند.
آلودگی صوتی دومین عامل صحت محیطی تاثیرگذار بر صحت است. جایگاه اول به آلودگی هوااختصاص دارد.
متخصصان بر این باورند که دور کردن میدان هوای از محل سکونت و استفاده از دیوارهای حایل صوت، در کاهش صدمات ناشی از آلودگی صوتی موثر است و برای افرادی که در مراکز پر سر و صدا کار می‌کنند، استفاده از گوشی توصیه شده است
منبع.......
ناشناس گفت...


واقعاً دقیق است که این موضوع را باید جدی گرفت یکی از پیامد بد دیگر این آلودگی پائین آمدن قدرت حافظه می باشد که از تکان های رشته های باریک عصبی وظیفه ثبت وقایع را مختل می سازدو برای باز گوی مجدد واقعه منبع وجود نمی داشته باشد.

ناشناس گفت...

واقعا جالب بود تشکر که مارا باخبر ساختید امید واریم مسولین اداره محیط زیست درین راستا اقداماتی انجام دهند.

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger