مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۷/۲۶

عوامل موثر شستشوی مو ها

شاید برای شما هم این پرسش بسیار موردبحث پیش‌آمده باشد که هرچند وقت یک‌بار باید موها را شست؟ کارشناسان می‌گویند شستن موها تا حد زیادی به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.
برخلاف شستن دست که شیوه‌ای بسیار مهم برای جلوگیری از انتشار امراض است، شستن مو بیشتر به علاقه شخصی ما به اینکه ظاهرمان چطور باشد و چه احساسی کنیم بستگی دارد.
مواد سورفکتانت موجود در شامپو دور کثیفی‌ها و چربی‌ها روی موها را احاطه می‌کنند و باعث زدوده شدن آن‌ها هنگام شستن مو و حمام گرفتن می‌شود. اما این کار چربی‌های طبیعی مو را هم می‌زداید.
برای همین است که ما پس از شامپو کردن از مواد حالت‌دهنده استفاده می‌کنيم تا مو دوباره ظاهر سالم و براق خود را بازیابد.
از طرف دیگر، شستن بیش‌ازحد موها در کسانی که موهای چرب دارند، با این هدف که از چربی زیادی مو  را برطرف كنند، تأثیر معکوسی ایجاد می‌کند، چراکه باعث تحریک پوست سر به تولید چربی بیشتر می‌شود
  • این عوامل را درباره تصمیم‌گیری درباره فواصل شستن موها در نظر بگیرید:
-  قوام مو: چنگ چنگی بودن مو گسترده شدن سبوم (ترشحات روغنی که از غدد سباسه در جلدسر ترشح می‌شوند) را کند می‌کند، درنتیجه ممکن است موها فقط به هفته‌ای یک‌بار شستن مو نیاز داشته باشند. در مقابل افراد دارای موهای ظریف و نازک ممکن است به شستن مکررتر موها نیاز پیدا کنند.
-  نوع جلد و مو: اگر مو و جلد شما در رده «عادی» (نه خشک و نه چرب) قرار دارد احتمالاً به شستن موها یک یا دو بار در هفته نیاز دارید.
- حالت دادن به مو: اگر هرروز به موهایتان اسپری می‌زنید یا ساعت‌ها را صرف حالت دادن موهایتان می‌کنید، موهایتان در معرض آسیب دیدن قرار می‌دهید، بنابراین شاید بهتر باشد به‌جای این کار هرروز موهایتان را شامپو بزنید و بعد از آن از حالت‌دهنده استفاده کنید.
كارشناسان مي‌گويند فقط گروه كوچكي از افراد نياز به شامپوكردن روزانه موهاي‌شان دارند، از جمله افرادي كه موهاي بسيار ظريف و نازك دارند، افرادي به مقدار زياد ورزش ( و عرق) مي‌كنند، و افرادي كه در آب‌وهواهاي بسيار مرطوب زندگي مي‌كنند.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger