مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۴/۲۴

غذا های که جلد شما را شاداب میسازد









رادیکالهای آزاد گروپ از موادی اند که در اثر معروض شدن به شعاع آفتاب ، هوای الوده، سگرت کشیدن، الکول نوشیدن و استقلال حجرات تولید میگردند. اینها دارای الکترون آزاد بوده و تمایل شدید با تعامل با فسفولپید جدار حجروی و DNA داشته و سبب رساندن آسیب به آنها میگردند نه تنها فسفولپید را صدمه میرساند بلکه فسفولپید را خودد به رادیکال آزاد تبدیل نموده و این زنجیر و پروسه و تخریب حجره ادامه میابد حجرات دارای سیستم آنتی اکسیدانت میباشند که از ایجاد رادیکالهای آزاد جلوگیری مینمایند و لی همیشه این سیستم کافی نبوده و نمیتواند که تمام رادیکالهای آزاد ایجاد شده را خنثی نمایند.لذا ما جهت سلامت حجرات جلد و سلامتی و شفافیت جلد خود نیازداریم تا غذاهایی غنی از مواد آنتی اکسیدانت را بگیرم تا از عوارض ناشی ار رادیکالهای آزاد در امان باشیم.
میوه ها و سبزیها حاوی مقادیر بلند آنتی اکسیدانتها اند درین جا میخواهم در باره غذاهای که در سلامت و شادابیت جلد شما رول دارند بنویسم. اما بخاطر داشته باشید تغذی خوب در سالم نگهداشتن و شفافیت جلد سهم فعال دارند و رول ارزنده. اما نمیتواند به تنهایی آسیب های وارده قبلی را به جلد شما اصلاح کند و شما نیاز دارید تا در باره مشکل جلدی که دارید با داکتر معالج تان مشوره کنید.

1. زردک: زردک حاوی بتاکاروتین بوده و که یک ضد آفتاب طبیعی بوده و جلد شما را از ایجاد چملکی و لکه های پیری جلوگیری میکند.





2. بادنجان رومی، تربوز،توت زمینی: میوه های ذکر شده و سایر میوه های که رنگ سرخ دارند حاوی لیکوپن بوده و لیکوپن یک آنتی اکسیدانت خوب میباشد که جلد شما را از صدماتی که شعاع آفتاب به جلد وارد میکند محافظه میکند.





3. غذای با اند کس قندی پایین: حبوبات برنج نصواری، سبزیجات و حبوبات شاید در کاهش جوانی دانه رول داشته باشد بشرط آنکه شما از غذاهایی با اندکس قندی بالا اجتناب کنید چون غذا های قندی سبب آزاد شدن هورمون رشد مشابه انسولین گردیده و میتواند سبب تشدید آکنه گردد اما پرهیز به تنهایی نه سبب بهبود جوانی دانه شده و نه هم غذا به تنهایی سبب ایجاد جوانی دانه میگردد اما میتواند سبب تشدید جوانی دانه گردد.

4. ماهی سلمون : حاوی astaxantin بوده که جلد شما را رنگ بک نواخت میدهد و همچنان حاوی اومیگا 3 میباشد که از ایجاد چملکی جلوگیری میکند.





5. چای سبز: چای سبز یک آنتی اکسیدانت خوب است که حاوی کافیین بوده که تحقیقات نشانداده است که از سرطانها جلدی محافظه میکند چای سبز همچنان حاوی catechins بوده که برعلاوه تاثیرات مفید دیگر پروسه پیری را به تعویق میاندازد.

6. سیب: سیب بسته یی از فلووانوید flavonids ها بوده که به جلد مقاومت میبخشد همچنان پولی فینول موجود در پوست سیب آنتی اکسیدانت خوب طبیعی میباشد.

7. لیمو کینو و نارنج: حاوی ویتامین سی بوده و در شفافیت جلد سهم فعال دارد.

8. چهارمغز: چهار مغز منبع خوبی از ویتامین A و امگا 3 و سلنیوم بوده و در سلامت جلد و مو رول مهم دارد.


ماخذ: وبسایت داکتر محمد عارف عابد







 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger