مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۱/۰۴/۱۹

غذاهای مفید در کنترول چاقی

ماست
 چیزی که  باعث می شود ماست خوشمزه و وسیله ای برای از دست دادن وزن گردد، محتوای پروتئین آن است. ثانیا از  آنجا که پروتئین ماست بیشتر طول می کشد تا معده را ترک کند سبب کاهش احساس گرسنگی میگردد: " Bonciمتخصص تغذیه ورزشی می گوید، بدن کالری بیشتری برای هضم پروتئین نسبت به کربوهیدرات ها به مصرف میرساند. انواع ماست بدون چربی، کم چرب انتخاب های سالم برای خرید و مصرف ماست میباشند.

دال نسک
کوینولا ستاره همه  مواد غذایی که سبب کاهش وزن شما میگردد میباشد این  غذا ی کامل دارای 8 گرام پروتئین مهار کننده گرسنگی و 5 گرم فیبر در یک گیلاس خود بوده، بر علاوه آن را میتوان به آسانی طبخ نمود. همچنین حاوی مواد مغذی از جمله آهن،جست، سلنیوم و ویتامین E میباشد

دارچین
مطالعات نشان می دهد که دارچین ممکن است تاثیرات ثابت نگهداشتن  سطح قند خون را داشته باشند. و این ممکن سبب کاهش اشتها به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع  2 گردد. Bonci می گوید. تقریبا هر کس می تواند از دارچین و نقش سنتی آن بهره مند شود. دارچین را میتوانید به قهوه، چای، و یا ماست اضافه نموده میل نمایید.

چای سبز
مطالعات متعدد نشان می دهد که  چای سبز ممکن است سبب  کاهش وزن با تحریک بدن برای سوزاندن چربی شکم گردد. چای سبز حاوی ترکیبهای catechins بوده که این ماده ممکن است سبب تسریع موقتی  سوخت و ساز بدن گردد . برای به دست آوردن بیشترین سود از چای سبز  شما نیاز به نوشیدن چای سبز چند بار در روز دارید.

سنتره
در حالی که سنتره هیچ گونه خواص جادویی چربی سوز ندارد، می تواند به افراد که دارای رژیم غذایی اند کمک کند تا با گرفتن کالوری کمتری بیشتر احساس سیری نمایندمتخصص تغذیه  Bonci  میگوید با اخذ سنتره قبل از غذا شما زود تر احساس سیری مینمایید و چون دارای فایبرهای بیشتر غذایی است شما دیرتر احساس گرسنگی مینماید.

تربوز
غذاهایی که دارای مقادیر  بالای آب هستند  چون فضای بیشتری در روده اشغال مینمایند. شخص کمتر به اخذ سایر غذاعای پر کالوری میل مینماید . بسیاری از میوه ها و سبزیجات خام مالامال از آب و مواد مغذی بوده  اما کم کالوری هستند. تربوز از نمونه های خوب چنین غذا ها میباشد.تربوزمنبع غنی از آنتی اکسیدانت لیکوپن بوده و برخی از ویتامین های A و C را نیز در خود دارد.

ناک  و سیب
سیب و ناک نیز دار ی میزان  آب بالا بوده  خوردن آنها با پوست شان سبب اخذ بیشتر فیبر آنها غذایی میگردد چون هضم فیبرهای غذایی زمان بیشتری را ضرورت دارد شما دیرتر احساس گرسنگی خواهید نمود . Bonci توصیه مینماید شما میوه کامل صرف نمایید تا آب میوه  چون نه تنها فیبر بیشتری اخذ می کنید، شما را مجبور به جویدن نموده و انرژی بیشتری را صرف مینمایید.


انگور در مقابل کشمش
با وجود که انگور دارای مقدار بیشتر آب بوده و بیشتر سبب احساس پری شکم میگردد و لی هردو کشمش و انگور میتواند سبب کاهش وزن گردند.

توت
مانند سایر میوه ها، انواع توت ها دارای آب و فیبر، که می تواند شما را پر نگه دارند میباشد. اما یکی دیگر از مزایای آنها شیرینی آنها است. توت باین وسیله می تواند سبب کاهش در اخذ سایر غذای های شرین که دارای کالوری بیشتر میباشند گردند. توت زمینی با دردسترس بودن آن به آسانی و  مملو بودن آن  از آنتی اکسیدان ها بیشتر مفید است.

تخم مرغ
مطالعات نشان می دهد خوردن پروتئین در صبح سبب  طولانی تر شدن احساس سیری نسبت به خوردن نان کیک و یا سایرغذاهای حاوی کربوهیدرات میگردد. یکی تخم مرغ فقط 75 کالری دارا بوده  اما دارای7 گرم پروتئین با کیفیت بالا، همراه با سایر مواد مغذی حیاتی میباشد اگر شما دارای کلسترول خون بالا میباشید، با داکتر خود در مورد اینکه در هفته چند  تخم مرغ مصرف کنید مشوره نمایید.

قهوه
قهوه سبب افزایش سوخت و سساز یا میتابولیزم عضویت گردیده که برای کاهش وزن موثر میباشد اما این تاثیرات موقتی اند و اخذ کالوری بیشتر سبب از بین رفتن این خاصیت قهوه میگردد.


جو دوسر
جو دو سر دارای خواص مهمی میباشد از جمله حبوباتی است که  غنی از فیبر میباشد، و شما را در احساس عدم گرسنگی طولانی مدت کمک مینماید.

سوپ
سوپ ترکاری حاوی مقادیربالای آب، فیبر و موادوغذی بوده و حاوی مقادیر کمتر کالوری میباشد. هنگامی که قبل از غذا، سوپ صرف نمایید  جا برای غذاهای که دارای کالوری بیشتر میباشند کمتر باقی مانده و برای ثابت نگهداشتن وزن و  یا کاهش آن کمک کننده باشد.

سالاد
یکی دیگر از راهای پر کننده معده  قبل از غذا و یا همزمان با آن خوردن سالاد میباشد. کاهو دارای مقدار زیادی از آب را به فضا معده رسانیده.وجای کمتری را برای غذاهای که سبب چاقی میگردند واگذار میشود.

سرکه
 برخی مطالعات نشان می دهد سرکه ممکن است به بدن درتجزیه  چربی های کمک کند.

مغزیات
مغزیات یک راه عالی برای جلوگیری از گرسنگی در میان وعده های غذایی هستند. آنها دارای مقادیر بالا ی پروتئین، فیبر، و روغنهای اند که برای سلامت قلب مهم اند. مطالعات نشان می دهد مغزیات می تواند در از دست دادن وزن و بهبود سطوح کلسترول زمانی که در حد اعتدال مصرف شوند موثر باشند.
پله جواری یا پاپ کورن
سه فنجان ساده پله جواری یا پاپ کورن ممکن است برای شما بسیار بهنظر برسد، اما دارای محتوای کالری کم  بود. و سبب زود سیر شدن شما میگردد.

شیر پاستوریزه
شیر کم چرب، مقدار زیادی از پروتئین و کلسیم را فراهم می کند. که کم چرب  حتی بدون چربی بوده و  شیر می تواند به شما کمک کند احساس سیری نمایید وبیشتر طول می کشد به معده را ترک نماید
گوشت بدون چربی
غذاهای پروتینی میتونند سبب احساس سیری زود هنگام  و احساس سیری دوام دار گردیده و مدت بیشتر در معدی سپری نمایند از جانب دیگر مقدار کالوری بیشتری در هضم آنها مصرف میگردد اما باید گوشت بدون چربی را انتخاب نمود گوشت یرخ حاوی مقادیر بیشتر چربی بوده که سبب کاهش فواید آن میگردد  سینه مرغ یک انتخاب خوب در انتخاب گوشت میباشد.

ماهی
یکی از بهترین منابع پروتئین، ماهی است. مطالعات نشان می دهد گوشت ماهی  دارای مزایای بیشتر نسبت به گوشت مرغ و گوشت گاوبوده  احتمالا این برتریت به خاطر نوع پروتئین موجود د در آن میباشد. بیشتر ماهی ها دارای چربی، کم بوده و  و دارای نوع بسیار مهم چربی   اسیدهای چرب امگا-3 میباشد به نظر میرسد  که امگا-3  موجود در ماهی برای محافظت در برابر بیماری های قلبی و سایر بیماریهای مزمن کمک کننده باشد.

لوبیا
لوبیا دارای مقادیر بیشتر  پروتین و وفیبرهای غذایی بوده. این بدان معنی است که به شما  کمک میکند تا با  اخذ غذاهای کم کالوری طولانیتر سیر باقی بمانید

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger